Spis treści
Wprowadzenie ................................................................................................7
Od tradycji personalizmu
do współczesnego humanizmu w pedagogice
Kto kocha dzieci, ten ich nie wychowuje?
Lucyna Dziaczkowska ..................................................................................... 17
Miłość jako praprzyczyna wychowania
Andrzej M. de Tchorzewski .............................................................................41
Wychowanie jako mądrość miłości: uwagi na kanwie nauki
św. Tomasza z Akwinu o sprawnościach
Ks. Mirosław Mróz .........................................................................................61
Relacja miłości podstawą w wychowaniu człowieka
Krzysztof Kalka ..............................................................................................95
Relacyjny wymiar osoby ludzkiej w procesie wychowawczym
Krzysztof Wojtkiewicz ...................................................................................115
Personalistyczny wymiar filozofi i wychowania
Ewa Kwiatkowska ........................................................................................131
Miłość w wychowaniu nie jest pojedynczym wydarzeniem,
nie jest też klimatem, w którym wychowujemy...
Wiesława Wołoszyn-Spirka ............................................................................153
Wybrane próby aplikacji personalizmu w pedagogii
Dynamika relacji wychowawczych w pedagogii starości.
Perspektywa personalistyczna
Katarzyna Uzar ...........................................................................................171
Mądrość miłości rodzicielskiej w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego
Dorota Szarkowicz .......................................................................................197
Między wychowaniem „do wiedzy”
a wychowaniem „do mądrości”
Edukacja ku mądrości
Cezary Hendryk ...........................................................................................211
Zamiast zakończenia... .................................................................................243
Noty o autorach ..........................................................................................245